داستان نون و قلم

در بازی عشق، برد در باختن است...

داستان نون و قلم

در بازی عشق، برد در باختن است...

مشخصات بلاگ

وسط روز چشمهایم را بستم، و ناگهان تاریکی جهان را فراگرفت! همه چیز خاموش و سرد شد، جز قارقار کلاغ‌های سیاه. مگر روشنایی عالم به باز بودن چشمان من گره خورده که چنین هول‌انگیز است؟ آهای! من در روشنایی روز گم شده‌ام.
شب با صدای جیرجیرک‌ها چشمانم را باز کردم تا جهان را از سیاهی رها کنم. من در دل این شب سیاه به دنبال "خودم" بودم، چه، مهتاب و ستاره‌ها و کهکشان‌ها در روشنایی روز گم می‌شوند و در سیاهی شب پیدا.
به خیالم کسی آن‌سوی پنجره‌ی مهتاب، آن‌سوی روشنایی‌ها، صدایم می کنم. «عبدی أطعنی، أجعلک مثلی...»

کلمات کلیدی

عزل ناب نگاهت

چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵ ق.ظ

دلم که می‌گیرد، قلبم که فشرده می‌شود، روحم که آزرده می‌گردد، به جای خوردن دیازپام، چشم می‌دوزم به این آبیِ بلند و ابرهای پاره‌پاره‌اش. که دوری، خیلی دور؛ اما زیر همین آسمانی هستی که هوایش پر است از بازدهم‌هایت.

شنیده‌ام از در و همسایه که بهار آمده اینجا؛ اما کاش بی تو نمی‌آمد. بهار هر اندازه که خوش باشد، سردی شیشه‌ی زمستان، دیگر همراهش نیست، تا که «تو» را «ها» کنم.

بهار آمده اینجا، اما عجبی نیست اگر جای بارش باران، بر سرم شعله ببارد. بی‌تو من هر لحظه و هر آینه در لحظه‌ی مرگم، در عمق جهنم، در رنج مدام.

«شین» لهجه‌ی شیرین «عشق»‌ات اگر نباشد با من، عُــق است که می‌زنم همه دنیا را با هم. و چون گنگی که زبانش به کام نمی‌چرخد، زبان مرا تنها تو می‌فهمی ماهِ عسلم!

تو اگر نباشی با من، نه به خوشحالی مَردم حالم خوش است و نه به غصه‌های کودکانه‌شان دلم خنک.

تو اگر نباشی و پیشانیِ یاس‌وارت، بوسه‌هایم پشت این لب‌ها گم می‌شوند، می‌تُرشند، می‌میرند از درد.

یاس‌پیشانیِ من! این مردم، دنیا را آنگونه ببینند یا اینگونه چه فرق دارد؟! که من فقط «گونه»ات را دوست دارم، هرگونه که باشد، سرخ یا سفید، گرم یا سرد.

عسل‌بانو! کنار من که باشی، برج زهرمار هم باشی، می‌نوشمت سقراط‌وار.

اما چه کنم که حرام است بودنم با تو، که هر چه مسکرات است را حرام گفته‌اند و تو، مُخدّر عقل و هوش منی.

م.ر.امینی

 

  • محمدرضا امینی

نظرات  (۱)

سلام ، بنده قصد انجام فعالیت هایی در بلاگ . آی آر هستم لطفا نظرتون رو راجبش بیان کنید.
توضیحات در سایتم قرار دارند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی